Genåbning af rideskolen

EDAL har igen startet rideundervisning op, og vi glæder os så meget til at se jer alle.
Undervisningen foregår grundet covid-19 restriktioner fortsat udendørs. Der må max. være
25 til stede samtidig. Der skal fortsat holdes 2 meters afstand og anvendes mundbind ved færden i stalden.
Endvidere skal alle spritte hænder ved adgang til stalden, og der skal anvendes handsker, når udstyr berøres.
Disse restriktioner er gældende til foreløbig 5. april
Nogle af springholdene har ændret tider, da der bliver for mørkt på banerne om aftenen. Gitte informerer de enkelte.

EDAL hos Magasinet Hest

EDAL er kommet på Magasinet Hests liste over rideklubber i Danmark. Det er vi rigtig glade for.

Magasinet Hest er et nyt online magasin for ride- og hesteinteresserede. Der er rigtig meget spændende og lærerig læsning om bl.a. diverse udstyr til rytter og hest, test af udstyr og interessante artikler om emner indenfor ridesporten
Tjek det ud her: https://magasinethest.dk/

Ændrede Covid-19 regler

Efter seneste udmelding på statsministerens pressemøde har vi igen fået skærpet retningslinjerne og må justere på reglerne omkring vores undervisning.

Ridehuset må ikke anvendes og det betyder, at der fra onsdag den 9. december 2020 udelukkende rides på udendørsbanerne. Vi må også max. være 10 personer på banerne ad gangen. Der må gerne være 10 personer i stalden samtidig, der sadler op eller af. Vi skal holde minimum 2 meters afstand (1 hestelængde) til hinanden.

Der skal bæres mundbind i stalden og det er vigtigt med en effektiv håndhygiejne. Dvs. at du spritter hænderne af både før og efter, du har været til hest. Vi sørger for, at der står sprit ved indgangen, på toilettet og ved banen. Ligeledes skal du ride med handsker på.

Dette betyder, at alle, der rider på almindeligt timehold eller handicapridning, møder til normale ridetimer. Springhold får særlig besked om tider.

Du skal møde op 15 min. før ridetimen starter og tage hjem igen 15 min. efter endt ridetime.

Forældre/familie og venner/veninder har ingen adgang på rideskolen. Vi sørger for hjælp i stalden.

Vi glæder os til fortsat at se jer alle sammen og håber endnu engang på jeres forståelse og støtte i disse tider.

Husk, at vi skal passe på hinanden.

Har du nogle spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:

* Gitte på tlf/SMS: 40 57 84 40

* Formand Peter på tlf/SMS: 40 17 90 28

Venlig hilsen Bestyrelsen for Egedal Rideklub

Nye COVID-19 restriktioner

Efter seneste pressemøde d. 23/10-2020 er der kommet nye coronarestriktioner på Egedal rideskole. Der er fortsat rideundervisning, men nedenstående skal følges:

• Hos børn og unge under 21 år er forsamlingsforbuddet fortsat på 50 personer ved idrætsaktiviteter. Derfor må børn og unge medbringe max 1 hjælper hver ved undervisning på Egedal rideskole. Har barnet ikke behov for hjælp, skal barnet sættes af og hentes igen efter undervisning.
  • Hos voksne over 21 år er forsamlingsforbuddet på max 10 personer. Den voksne skal komme 1/2 time før og være 1/2 time efter undervisning.
  • Der må gerne være 10 personer i stalden, mens 10 personer rider, men disse må ikke interagere med hinanden.
  • I weekenden skal parterne begrænse ophold på rideskolen til staldpligter og ridning. Forsamlingsforbuddet er her 10 personer, da der både er børn og voksne.
  • Undgå at stå ved porten i ridehuset. Brug rytterstuen/caféen og hold afstand til hinanden.
  • Fra 29/10 anvendes masker ved ankomst og afgang fra rideskolen og ved ophold i stalden samt ridehuset. Dog ikke ved ridning. Tilskuere, som sidder ned samt underviseren er fritaget. Alle stående/gående skal bære maske. Børn under 12 år er fritaget maskekravet.

Husk fortsat:

• At blive hjemme ved sygdomstegn
  • At spritte hænder ved ankomst samt ved adgang til sadelrummet
  • Hold afstand til hinanden
  • Nys/host i albuebøjningen

Lad os stå sammen og få det bedste ud af disse restriktioner.

Mvh bestyrelsen og Gitte